Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii

Cum facem educatie financiara acasa copiilor nostri?

Publicat de marcela 31.05.2019 0 Comentarii DESPRE BANI...PENTRU COPII CU MARUNTILA,

Cum facem educație financiară acasă copiilor noștri?

 

Educația financiară, cum am specificat de-a lungul timpului, ajută la disciplinarea adultului de mâine, se impune ca o educație a responsabilizării, a dezvoltării culturii răbdării și a realizării de sine și a obiectivelor financiare din momentul în care copilul va fi un adult în toată firea.

 

Educația financiară se realizează în baza imitației părinților, a obișnuințelor pe care aceștia le au, comportamente, gânduri maifestate în raport cu banii și experiențe. Părinții sunt un model pentru copii, iar la vârsta copilăriei, aceștia preiau tot ceea ce părinții fac, gândesc ori simt. Astfel, în raport cu banii, părinții oferă copiilor educație financiară fără să conștientizeze acest fapt. Dacă se dorește o educație conștientă făcută copiilor, atunci este necesar să se întreprindă activități conștiente, cu obiectiv concret: educația financiară a copiilor.

 

Educație financiară copiilor putem face prin următoarele activități desfășurate împreună cu ei:

  • Jocuri
  • Convorbiri – discuții
  • Activități practice
  • Lectură
  • Vizite

 

 Educația financiară pentru copii este necesar să respecte câteva etape desprinse din dezvoltarea înțelegerii copiilor conformă cu vârsta și dezvoltarea parielelor psihice. Astfel copiii au nevoie să: identifice banii dintr-un tot/ mai multe obiecte, să recunoască banii, respectiv moenedele și bancnotele, din fiecare fel, după culoare, inițial, apoi după toate celelalte caracteristici; în primul rând, prin deosebiri și apoi prin asemănări. Să acționeze este necesar, pentru a avea parte de practica cu banii, creându-se obișnuința și dezvoltându următoarele aspecte din educația financiară: principii, precum a economisi, a cheltui.

 

În baza etapelor precizate mai sus, conținuturile sunt: apariția banilor pentru a identifica rolul banilor și aici vorbim despre ideea de troc, apoi percepem concretul prin identificarea banului în sine, recunoașterea monedelor, a bancnotelor, iar când copii sunt mai mari introducem și valutele. După ce am parcurs etapele inițiale, intrăm în ceea ce privește practica: cum îi câștigăm, vorbind despre muncă și valența muncii, despre cum cheltuim banii și, aici, discutăm cu copiii despre nevoie și dorință, ulterior despre economisire, pentru a obține ceea ce ne dorim cu adevărat, dar care necesită timp și efort financiar mare achiziția imediată. Dacă dorim să obținem mai repede ceea ce ne dorim și pentru a obține mai mulți bani, atunci investim banii, îi punem să muncească și ei, să se multiplice. Și, nu în ultimul rând, să donăm, pentru a face ”fapte bune”, a ajuta persoanele care au nevoie de ajutor, care nu au posibilități materiale suficiente pentru a își realiza nevoile și/sau dorințele; filantropia fiind o valoare umană nobilă.

 

            Respectând aceste maniere, etape de realizare a educației financiare, copiii noștri vor descoperi lumea finanțelor personale, vor deprinde tainele banilor și, mai tarziu, când vor câștiga banii lor, vor pune în aplicare regulile învățate, pentru a își realiza obiectivele financiare personale, pentru a avea siguranță financiară și pentru a își îmbunătăți situația financiară: a avea prosperitate. 

 

            Copiii noștri merită să fie fericiți, să aibă prosperitate și să fie împliniți. Niciodată nu este prea târziu sau prea devreme să învățăm să fim mai buni, mai fericiți, mai prosperi. 

 

Roxana BUCUR - 0727/817.333, info@psihologiabanilor.ro, blog: www.psihologiabanilor.ro

Scrie un comentariu